کنترل بدون سنسور موتورهای القایی

مقدمه کنترل داریوهای بدون القایی بدون سنسور مکانیکی سرعت در شافت موتور دارای اطمینان بیشتری و همچنین هزینه های کمتر است . برای جایگزینی سنسور اطلاعات برروی سرعتکنترل بدون سنسور موتورهای القایی|41009399|arshad100|کنترل بدون سنسور موتورهای القایی
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان کنترل بدون سنسور موتورهای القایی هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

مقدمه

کنترل داریوهای بدون القایی بدون سنسور مکانیکی سرعت در شافت موتور دارای اطمینان بیشتری و همچنین هزینه های کمتر است . برای جایگزینی سنسور اطلاعات برروی سرعت رتور از طریق ولتاژ استاتور و جریان درروی ترمینال موتور استخراج می شوند . کنترل برداری درایو مستلزم براورد اندازه و تعیین موقعیت سه بعدی از شار – مغناطیسی موجب ها در استاتور یا روتور می باشد . محاسبه حلقه باز یا حلقه بسته را نیزدر این اهداف می توان بکاربرد . که می توان در این راستا فاکتور هایی همچون دقت بالا داشتن قدرتمندی و حساسیت را برای این مدل دانشت . انجام سرعت های دقیق مکانیکی و حالت های ثابت در سرعت های کم می توانند توسط تاثیرات پارازیتی ماشین بهره برداری شوند. چشم انداز در این مقاله ، از فلوگرافهای سیگنال مربوط به اندازه های برداری ترکیبات فضایی به این تهیه بینشی از کنترل بدون سنسور بکار گرفته شده است .

معرفی : داریوهای AC مبتنی بر کنترل کامل دیجیتالی بر اساس نوعی از تکنولوژیهای رشد یافته انجام می شود . . بازارهای جهانی در حدود 12000 میلیون دلار در سال با رشدی با سرعت معادل 15% در این قسمت مواجه اند . تحقیقات در حال پیشرفت برروی حذف سنسورها برروی شافت ماشین ها بدون حذف عمل کرد دینامیکی از سیستمهای کنترل است .

تخمین سرعتی که از یک درایو موتورالقایی خاص انتشار می یابد . جایی که سرعت مکانیکی روتور معمولا متفاوت با سرعت های قابل تجدید میدان مغناطیسی است . این نتایج از سرعت بدون سنسورموتورالقایی کاهش دهند . پیچیدگی سخت افزارها و کاهش دهنده هزینه ها و کم کردن اندازه ، حذف کابل سنسور ، امنیت داخلی بیشتر ، افزایش قابلیت اطمینان و کاهش تجهیزات نگهداری است . . باید کیفیت که این نتایج معمولا در یک کنترل سرعت ، با سنسور در تضاد است . و معمولا روش کنترل سرعت بدون سنسور این ویژگیها را ندارد .

اختلاف از تفاوتها در محسبات داریوهای ac بدون سنسور دارای یک سری اقداماتی در چند سال گذشته بوده است . این مزیتها و روشها را دراین مقاله بررسی خواهیم کرد . .شکل 1 به ما نمای کلی و یک الگوریتم برای درست کردن سنسور سرعتهای چرخشی را به ما ارائه می کند .

کنترل v/f یک عامل اصلی برای تنظیم یک سرعت ثابت ولتاژ در هرتز توسط کنترل تغذیه روبه جلو است . این سرویس برای نگهداری شارژمغناطیسی در ماشین در سطحهای مطلوب است . انجام سرعتهای بالا توسط جهت یابی میدانی قابل دسترسی است . مه این کنترل برداری نامیده می شود .

(field orientation) : جریانهای استاتور به زاویه فازهای تعریف شده تزریق شده اند . که این نسبت به جهت یابی چند بعدی از میدان مغناطیسی چرخشی از موتور القایی است .